Nu am mai scris de mult timp dar nu imi pare rau. Am ales sa am o perioada de pauza in care sa imi clarific mai bine obiectivele si sensul. Inca nu am gasit un sens specific acestui blog, dar am realizat ca de fapt imi place sa scriu si ca o fac pentru mine.

Este uimitor cat de repede am ajuns la jumatatea acestui an. 2021 a zburat si zboara in continuare. Acelasi lucru nu se poate spune despre cea mai recenta calatorie pe care am facut-o in Romania.

Clujul l-am vizitat la inceputul lunii mai si nu, nu am luat avionul ci am mers cu masina. Nu am mers din Bucuresti direct la Cluj, ci ne-am oprit sa vizitam si alte atractii pe drum. Oricum din cate am observat, Bucuresti-Cluj in linie dreapta, fara alte opriri este undeva la 6 ore cu masina.

Primele impresii despre Cluj au fost in momentul in care din masina de pe un deal am zarit asezarea orasului in vale. Pe orizontala si pe dealuri se intindea Clujul frumos ca o cetate din filme. Prima mea impresie a fost cinematica. Vederea acelei asezari mi-a adus aminte de un film, un film al carui nume nu mi-l amintesc.

Am intrat in oras, iar de pe strada ce am putut observa a fost amestecul intre modern si vechi. Acest amestec l-am vazut aproape peste tot in Romania. Cladiri noi si moderne langa cladiri vechi si batrane. Nu mi-a displacut peisajul. Dimpotriva, mi-a placut sa vad ca Clujul este un oras in care se investeste.

Clujul are un aer diferit fata de ce am vazut eu pana acum din Romania. Este diferit de Sibiu, Brasov, Constanta sau Bucuresti.

Oamenii erau imbracati cool, tinerii pareau toti artisti non-conformisti, iar in aer zumzaia o atmosfera de relaxare, de entuziasm si de contemporan. Atunci cand ne opream sa cerem informatii mereu ni se raspundea cu o atitudine prietenoasa iar pe unde am mancat sau am poposit chelnerii de acolo erau mereu cu zambetul pe buze.

Orasul este curat, ingrijit, renovat, si interesant. Se vede ca este un oras unde oamenii au drag de el. Se simte ca nu este un oras lasat la voia sortii.

Am vizitat cateva obiective ale orasului, cum ar fi Dealul Cetatuii de unde poti vedea toata intinderea orasului; piata centrala; parcul central; si in treacat alte cladiri istorice. Poti vizita aproape tot ce este important in Cluj in 2 sau 3 zile.

La final, spre marea noastra surprindere, in timp ce ne plimbam pe strazile orasului, ne-am intalnit pur intamplator cu primarul orasului: Emil Boc. L-am oprit si i-am cerut posibilitatea sa facem un selfie. A acceptat cu zambetul pe buze si ne-a tratat prieteneste. Nu stiu ce sanse erau sa ne vedem cu primarul Clujului intamplator, in acelasi moment cand noi eram pe strada pe care trecea si el in acea clipa a zilei. Eu am considerat momentul o mare onoare, fiindca independent de ce scrie presa, Emil Boc mi-a lasat o impresie foarte placuta.

La terminarea sejurului nostru, eu am tras o mica concluzie. Daca ar fi vreodata sa ma mut in alt oras din Romania, cel mai probabil as alege Clujul.

Voi ati fost prin Cluj? Ce impresii v-a lasat?

5 gânduri despre “Primele impresii despre Cluj – intalnirea surpriza cu primarul orasului