Desi am trait 12 ani la Roma, nu am fost niciodata la Milano deoarece nu am avut ocazia.

Insa, anul trecut, in decembrie 2019, am decis sa merg sa vad acest oras, despre care auzisem foarte multe lucruri pozitive.

In Italia, Roma si Milano se afla in competitie. Desi Roma este capitala Italiei, Milano este vazut din foarte multe puncte de vedere ca fiind un oras mai dezvoltat si mai interesant decat Roma.

Calatoria noastra a inceput inainte de Craciun. Am luat avionul, am aterizat la Milano si am stat 2 nopti aici.

La prima vedere, Milano pare un oras italienesc care oricare alt oras italienesc. Este asemanator Romei in ce priveste arhitectura blocurilor, tipul de vegetatie si stilul strazilor.

Primele momente la Milano, le-am petrecut in autocarul care duce de la aeroport spre centrul orasului. Acolo, am putut observa unele prime diferente dintre Roma si Milano.

Prima diferenta este comportamentul oamenilor. Milanezii pare ca sunt putin mai linistiti decat romanii. Sunt mai ordonati, educati, si calculati.

Deobicei cand merg la Roma, se simte mereu in aer o oarecare zarva. Ei bine, la Milano se simte o anumita ordine si structura.

Romanii sunt putin mai zapaciti decat milanezii. Sunt mai ‘latini’, mai galagiosi si mai aiuriti. Milanezii, nu.

Cel putin aceasta a fost impresia mea.

Spre deosebire de Roma, la Milano parca am vazut mai multi straini. Si am observat ca italienii din Milano sunt mai putin deranjati de straini, decat in schimb sunt cei din Roma.

Drumul de la aeroport in centrul orasului a durat vreo 90 de minute. A fost destul de lung traseul dar a trecut repede pentru ca eram preocupat sa analizez oamenii si privelistea.

O data ajunsi in centrul orasului, am constatat din nou ceva care observasem de la bun inceput si anume ca Milano este mai structurat si mai ordonat decat Roma. Gara din centrul orasului si logistica lor pare facuta foarte matematic si precis.

Mi-a placut acest aspect.

De la gara din centrul orasului, am luat trenul spre apartamentul inchiriat prin Airbnb. Am ajuns la apartament in scurt timp si ne-am odihnit de toata aceasta aventura obositoare pe care am avut-o cu avionul, autocarul si trenul.

A doua zi, dis de dimineata, ne-am urnit sa vizitam toate atractiile principale ale orasului. In acea zi am facut peste 23.000 de pasi. La sfarsitul zilei talpile ne ardeau iar ziua urmatoare am facut febra musculara.

Eu si sotia mea am vrut sa vedem tot ce se putea vedea intr-o singura zi. Si cred ca am reusit sa vedem tot ce conta din acest oras.

Primul nostru obiectiv a fost Duomo. L-am vizitat atat in interior cat si in exterior. Am urcat sus pe acoperisul lui iar apoi am mers sa vedem muzeul sau.

A doua oprire a fost Galleria – un mic centru comercial unde se afla multe magazine de lux. Nu am vazut niciodata asa multe magazine cu haine si genti de minim 1000€ fiecare.

Centrul Milano-ului e impanzit de magazine foarte scumpe. Nici la Roma nu am vazut asemenea magazine. Desigur exista si la Roma Via Condotti si are magazine de lux dar nu se compara cu ceea ce am vazut la Milano. Nu degeaba se spune ca Milano este capitala modei. Este intradevar capitala modei, si nu a oricarei modei, ci a celei foarte scumpe.

Dupa aceasta experienta, am mers la Starbucks Reserved. Foarte interesanta si artistica cafeneaua, dar si mai scumpa decat alte Starbucks-uri.

Ne-am odihnit cu 2 cafele la Starbucks iar apoi am plecat fulger spre celalalte atractii turistice.

Am vizitat obiectivele in urmatoarea ordine: Parco Sempione, Palazzo Sfarzesco, Arco della Pace, China Town, Bosco Verticale si Naviglio Grande.

Ne-am clatit ochii de-a binelea si ne-am racorit sufletul cu multe lucruri placute, tipice unei calatorii.

Milano este superb. M-as intoarce acolo din nou si din nou. Are un aer modern, fresh si in acelasi timp clasic. Este curat, aerisit, istoric, si cosmopolit.

Dupa aceasta aventura, am luat a doua zi trenul spre Venetia. Venetia urma sa fie a doua noastra destinatie din Italia pe 2019. Dupa Venetia, am ajuns la Roma, dar acestea sunt deja subiecte pentru alte articole din blog.

Multumesc ca ai citit pana aici. Ai fost si tu la Milano? Daca vrei sa mergi si tu, te sfatuiesc sa profiti de parteneriatul pe care il am cu Airbnb si sa faci o rezervare la un apartament apasand aici. Vei obtine o reducere semnificativa! 🙂